måndag 1 april 2013

White space kort.

 Jag hann göra utmaning 6 också, Scraplagrets Påskcrop slutar kl 24.oo.


I denna utmaning skall man skapa ett kort med white space. White space alster går ut på att en stor del av ditt alster ska ha tomma ytor. Det kan vara en mönstrad bakgrund, men det ska finnas något utmärkande tomt fält.

Och så här blev mitt kort.


 

                                                     
 Jag har gjort en rosett eller blomma vad nu den heter, med hjälp av MS scoring board, även kantstansen är MS Doily lace. Diesen under är från Nellie Snellen och mitt i prick en pärlbrads och en fjärilsbrads. Knapp med ett litet hjärta med en rosett. Stämpeln tror jag kommer från Stämpelkällan och där har jag använt Quickutz nesting lace ovals dies. Sist men inte minst några pärlor. Hoppas den tomma ytan räcker.


                             Kram Atti.
                                                   
                                            

7 kommentarer:

  1. Enkelt men smukt kort. knus morkaren.

    SvaraRadera
  2. Fabulous this card clean and simple,gorgeous rosetta^_^
    Big hug,
    Sonia

    SvaraRadera
  3. Fint! Önskar dig en fin vecka!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  4. Wow! Vad läckert! Fina färger och snygg design! Tack för att du varit med och skapat!

    SvaraRadera
  5. Lekkert!
    Ja de ekstra kiloene får bare være. Det går seg vel til etterhvert:) Det viktigste er at man ikke røyker.
    Ha en fin uke:)
    Klem, Heidi:)

    SvaraRadera
  6. I love this card; It's beautiful. Love the rosette too.
    I've send you a blog award; it can be found in my blog post.
    Have a nice weekend.

    SvaraRadera