måndag 1 april 2013

One Layer page (LO).


Scraplagrets Påskcrop 2013.

Utmaning nr 3.

I denna utmaning skall man skapa en Onelayer layout. Det går ut på att man använder bara sitt foto och ett enda bakgrundspapper. Allt annat skapas med hjälp av olika tekniker och färger.

Jag har endast gjort en enda LOs i hela mitt liv, men tyckte det verka himla kul att testa denna utmaning. Jag började med ett ljusblått papper som jag har sprayat med memories Mist, använde mina glimmer screens stenciler för första gången och det kommer att bli fler gånger himlakul. Stämpel dynor till vatten och himlen är olika Distress Ink och Color Box chalk. Stämpeldynan till stämpelmotiven är Versafine. Glitterlim till fjärilen och havet och till slut akvarell och Tombowpennor.

Kortet är tagit i Gilleleje Danmark där vi har en stuga. Hamnen där är så himla mysig, så där nere sitter vi om kvällarna och tittar på alla fina båtar som kommer och går.

Och så här blev den.





 
 
 
Och nu är det inte många timmar kvar på min candy, är jätteglad att så många vill vara med och fira.

Tusen tack för alla fina kommentarer dom värmer.

                                                        
                                                  Kram Atti.



 

5 kommentarer:

  1. Lekkert!
    Flotte detaljer:)
    Klem, Heidi:)

    SvaraRadera
  2. Gilleleje, nej hvor sjovt, ja der er dejligt, min søn har haft sommerhus i Gilleleje, så jeg kender havnen godt, dejligt LO du har virkelig fået en skøn stemning frem. knus morkaren.

    SvaraRadera
  3. Underbart med alla fina stämplar, masker och färger. Älskar nyanserna du fått till på pappret!

    SvaraRadera
  4. Nu blir jag imponerad!! Detta är alltså din andra lo, ever! Modigt! Och urfint! Kram!

    SvaraRadera
  5. WOnderful elegant layout dearest Attis^_^
    I love the photo and the background paper^_^
    I hope you had a gorgeous Easter holidays^_^
    Hugs,
    Sonia

    SvaraRadera